keskiviikko 16. toukokuuta 2012

just the way you are !

Ajattelin tulla kirjottaa just nyt heti mun ajatuksia jotka on just nyt mun mielessä.

Aloin tossa yks päivä miettimää peilin edessä että kyl miä vaan oon sujut oman kropan kans vaikka se sattuuki olemaan aikamoisen iso. Aloin kans miettiä et mitä vartee yhessä vaiheessa mulle tuli sellanen vaihe että mun on pakko laihuttaa itteni ihan sairaan pieneksi. Ja painotan sanaa sairas. Aloin kans miettiä et kerta mul on mies, joka rakastaa minuu just tälläsenä ku oon ni mitä sitte ? Oon ollu aina sellanen et pukeudun miten ite tahon ja olen sellanen minkälainen haluan, enkä anna muiden mielipiteiden häiritä. Oon joskus niin saanu kuulla mun kropasta ja aiai ku muistan kun kyyneleet silmissä koulussa joutu olee. "Läski." Jep, kaikki ei tiedä miltä se tuntuu. Joskus haaveilin laihasta kropasta paljon, enää en niinkään. Ja kaikki haukut on vaan jotenki saanu minut uskomaan siihen, et jumalauta, nyt riittää ja siitähän sitte alko se että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, tai jos kyseessä on tosi ärsyttävä henkilö ni keskisormi heilumaan lisäksi. En enää jaksanu sitä vaan aloin elää niin just ku ite halusin ja aivan sama mitä muut aattelee. Pakko myöntää, tonne ammattikouluun ku läksin, mulle tuli hirveesti ulkonäköpaineita mut tarpeeks kauan ku vaan hoki itellee et ole oma ittes ni kaikki sellaset typeryydet unohtu 8) Ja sitte sen kanssa huomas, et ei siel oo enää niin lapsellista porukkaa kun tyyliin ala- ja yläasteel. Ja tietenki, miä oon menny sinne kouluun hakemaa ammattia, en poikaystävää. Enkä tarkota tota sillä et ettisin toista toisen tilalle vaan toi nyt on tollanen etten jonkun poikien takia tuola poikavaltasessa koulussa käy. Tää voi olla erittäin sekavaa luettavaa mut toivottavasti tästä nyt jotai selvää saa.

Mulla on kans monesti mielessä pyöriny se että miks minust on tullu tällänen. Mitään vastaust en oo saanu iteltäni tohon kysymykseen ja tarkemmin ajateltuna en edes halua, enää. Ja jos olisin saanu, se ei kuuluis kelleen se asia tietenkää, paitsi mulle. Itsestään selvää.

Aloin tässä nyt sitte muistelemaa ala- ja yläastetta. Ala-aste sujui kaiketi erittäin hyvin siihen nähden minkälainen olin silloin. Yläaste olikin sitte toinen juttu. Siellä kuuli haukuntaa pari kertaa per viikko. Hahah, yritin pysyy vahvana, enkä kertonu siitä kellekkää vaikka mieli ois tehny. Muistan kans niin sen kaiken ku jotku katto nenän vartta pitkin toisia, ihanku ne ois vittu jotenki ylempänä kun muut ? Ihan siis pukeutumisessa. En miä tiedä voiks sitä sanoa noin muttajoo. Oon ollu niin erilainen tyttö, vähän joka asiassa. Tuli kaikki erilaiset hiustyylit, hassut pukeutumistyylit ja mopo. Skootterit ois samantien voinu heittää jokeen. (Ja olen edelleen sitä mieltä.) Enkä miä tiedä onks tää joku kiusaamist vastaan-juttu mut tää kaikki nyt vaan vyöryy mun päästä. :-D

Sitte kans mun mieleen tuli nää, jotka sanoo itteesä läskiks vaikka ois oikeesti jo sairaalloisen laihoja tai normaalipainosia. Jos se maha pömpöttää ni mitä vittua sitte ? Ihan sama onko vähä isommat reidet ku muuhun kroppaa verrattuna ? Ehkä ärsyttävintä mitä miä tiedän joissakin tyttöjen piirteissä. Joka kerta ku kuulen jonku sanovan noin, alkaa kiehua. Että voi perkele nii. Se on vaan jotaa sellasta huomionhakuu hä ? Miettis ihan oikeesti et ketkä on lihavia ja ketkä ei.

Totta kai lihavuudessa on terveyshaittoja, vaan ei kaikilla. Itsehän olen terve kaikinpuolin vaikka isoluinen olenkin. Jos nyt painosta aletaan puhumaan, ni mun mielestä tärkein on se että pysyttelee siinä painossa mikä on, eikä et jos ne vaa'at nyt sattuu näyttämää liikoja ni ei aleta heti laihuttamaa jollain itserääkkäys-tyylillä. Huah. Hitto, en kyl tiedä et mitä oikeen selitän mut saanpahan kaikki asiat pois mielestäni !

Kaipa sitten yhteenvetona tähän että voi kun kaikki oppis oleen sujut ittesä kanssa ja eläis täysillä :-) Tietysti, ihmiset on erilaisia muttamutta.

Kauhee avautuminen mokomasta asiast mut nyt vähän muuta ! Kävin tänää rullaluistelemas ja voi morjens ku pienen tauon jälkeen reidet huus hoosiannaa. Iskä osti kans meille trampoliinin ja sillä on sitte tullu hypittyä koko päivä ! Huomen olis luvassa auton maalausta ja rufiin osien vaihtamista. Niin ja pakko vielä hehkuttaa että on tuplaviikonloppu ! Wuhuu. Ainiin, ja tais olla tänään viimiset kokeet tänä lukuvuonna ! 8) Kohta se kesä koittaa, kivaa :-)

Mutta nyt onnittelen niitä jotka tän koko tekstin jakso lukea ja antakaa vielä aploodit itsellenne. Itsehän taidan lähtä pikkuhiljaa pötkötteleen ja sitte nukkumaan. Joten öitä ja hyviä viikonloppuja for evribadi 8)

2 kommenttia:

  1. mulla on kans niin komemusta ihmisistä, jotka kattoo nenänvartta pitkin ja luulee muka olevansa jotenki ylempänä!! niin rasittavaa ja se syö itsetuntoo vaikka yrittäis olla kuinka vahva! tollaset ihmiset vois kattoo peilii! oon sunkaa aika paljo samoil linjoil ton tekstin kanssa, paitsi että mun mielestä ylipainosta on melkeinpä heti haittaa terveydelle, esim polvet ja selkä rasittuu. mut hei hyvä teksti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no juu totta, että polvet ja selkä rasittuu.. Mulla on kyllä just ne rikki mut tosin eri syistä :-) mut jee että joku on edes vähän samaa mieltä tästä !

      Poista